Ochrona stawów w toczniu

Prawidłowo wykonywana ochrona stawów jest bardzo ważna – bez względu na to, na jakim etapie zaawansowania znajduje się martwica jałowa kości.

Jeśli masz stadium zerowe lub pierwsze, to zapobieganie pogorszeniu się Twojego martwicy jałowej kości mieć potencjalnie duże znaczenie, ponieważ celem takiej profilaktyki jest ochrona stawów w celu zmniejszenia nacisku na kości i chrząstki stawu.

Wielu chorych po 4 miesiącach w przebiegu tocznia notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

Jeśli posiadasz zaangażowanie stawów kolan lub bioder, to bardzo ważnym jest, abyś korzystał z laski podczas chodzenia. Używanie laski może znacznie zmniejszyć ilość ciśnienia i masy wprowadzanych do stawu, w momencie, gdy idziesz. Ważne jest, aby korzystać z laski trzymanej po przeciwnej stronie zaangażowanego stawu, ponieważ jest to najbardziej skuteczna metoda zmniejszania masy ciała obciążającej ten staw. Ponadto, osiągnięciu tego celu bardzo ważna jest utrata masy ciała, jeśli masz nadwagę.

Zbyt wiele osób nie przestrzega jednak ważnych zasad ochrony prewencyjnej. Mają oni zwyczaj zbytniego polegania na lekach przeciwbólowych, które nie robią jednak nic, aby zapobiec progresji martwicy jałowej kości. Ponadto, wiele osób nie może pogodzić się z myślą o postrzeganiu ich publicznie jako poruszających się za pomocą laski. Jednakże, bardzo ważne jest, aby nauczyć się umieszczać swoje zdrowie na pierwszym miejscu i uświadomić sobie, że jest ono ważniejsze, niż zamartwianie się o to, co inni o Tobie pomyślą.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby

Aby utrzymać odpowiednią siłę mięśni i elastyczność, a także pomóc w utracie zbędnych kilogramów, niezwykle ważne jest regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Jednakże, powinieneś rozważyć wykonywanie takich ćwiczeń, jak bieganie lub aerobik, zamiast jak pływania lub jazdy na rowerze stacjonarnym (ponieważ te ostatnie wykazują niewielki wpływ na poprawę siły wytrzymałości kości i stawów). Tak naprawdę, powinieneś rozważyć zwrócenie się do swojego lekarza o uzyskanie od niego skierowania do fizjoterapeuty, aby móc dzięki temu uzyskać najlepsze indywidualne porady do ćwiczeń.