Ochrona stawów w toczniu

Jedną z najważniejszych rzeczy w terapii bólu, a jednocześnie jedną z najmniej znanych, jest umiejętna ochrona stawów. Podczas częstego odpoczywania bolesnego stawu lub ścięgna, można przyczynić się do zmniejszenia zapalenia, uszkodzenia i zwyrodnienia. Techniki te powinny być stosowane do wszystkich innych rodzajów stanów zapalnych (czyli w przypadku wielu chorób stawów).

Wielu chorych po 4 miesiącach w przebiegu tocznia notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

Ilekroć w danej części ciała rozwija się ból, należy zastosować następujące ogólne środki ochrony stawów, jak również podjąć się wspólnych zaleceń ochronnych dla danej części ciała. Nadużywanie nieprawidłowo użytkowanego stawu i niewłaściwa postawa ciała przyczyniają się do powstania urazów i bólu. Dowiedz się, jak możesz uniknąć przechodzenia tej długiej drogi i naucz się skutecznie zmniejszać Twój ból, a przy tym naucz się unikać dodatkowych obrażeń. Jeśli zrobisz to wystarczająco szybko, w przypadkach takich, jak nadużywanie ścięgien i zapalenie stawów, możesz nawet zatrzymać bólu i nie musieć widywać się z lekarzem.

Ogólne zasady wspólnej ochrony

Za każdym razem, gdy ból nie ustępuje, ważne jest, aby rozważyć możliwość, że może być on spowodowany przeciążeniem stawów i ścięgien. Zastanów się, co takiego robisz w swojej pracy, w domu i podczas uprawiania sportów, co może być obciążające dla Twojej kondycji. Na przykład, osoba, u której utrzymuje się ból nadgarstka, może sobie w ten sposób uświadomić, że wydaje się on występować najczęściej dzień po tym, gdy oddawała się jednemu z jej ulubionych hobby, czyli szydełkowaniu.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby

Powtarzające się zadania, takie jak na przykład szydełkowanie, są jednymi z najczęstszych czynników przyczyniających się do pojawiania się uszkodzeń stawów i ścięgien. Niektórymi z najczęstszych przyczyn kontuzji ścięgien jest dzisiaj korzystanie z komputerów i pisanie SMS-ów na telefonach komórkowych. Dlatego ważne jest określenie działań, które zaostrzają ból stawów, i zmniejszenie częstotliwości ich wykonywania (lub wykonywanie ich w krótszym czasie).

Innym przykładem może być matka, która odczuwa coraz silniejszy ból u nasady kciuka, a potem zdaje sobie sprawę, że to się często zdarza, gdy podnosi swoje dziecko. Konieczności podtrzymywania kciukiem małego dziecka może spowodować wiele przeciążeń w obrębie ścięgien, które poruszają kciukiem – co z kolei może spowodować tak silne bóle ścięgna. Uczenie się podnoszenia i trzymania dziecka w taki sposób, by nie obciążać szczególnie tych ścięgien, może mieć duże znaczenie w łagodzeniu stanu zapalnego i bólu. Bardzo pomocne może być również korzystanie ze specjalnej szyny nadgarstka, aby pomóc odpocząć tym partiom ścięgien.